poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Jaki tytuł e-maila w sprawie pracy?

Kandydaci wysyłając swoje aplikacje drogą elektroniczną z pewnością choć raz zadali sobie pytanie: co właściwie mam wpisać w tytule e-maila?

Z NUMEREM REFERENCYJNYM...

Sprawię ułatwiają oferty pracy opatrzone numerem referencyjnym. Numer referencyjny nadawany jest ogłoszeniom w celu łatwiejszej identyfikacji i selekcji napływających aplikacji. Nadawanie takiego oznaczenia jest szczególnie przydatne, gdy jedna firma prowadzi kilka procesów rekrutacyjnych w tym samym czasie. Odmienne numery referencyjne pozwalają więc na szybkie przyporządkowanie różnych dokumentów aplikacyjnych do konkretnych procesów rekrutacyjnych.

Znaczenie liter i liczb zawartych w numerze referencyjnym może być różne, jednak częstą prawidłowością jest oznaczenie dwoma cyframi miesiąca, w jakim ogłoszenie się ukazało, bądź też w jakim miesiącu ono obowiązuje. Dla przykładu, w numerze referencyjnym DGR/09/PO, ,,09" oznacza wrzesień. Takie oznaczenie jest często, choć nie zawsze, stosowane podczas prowadzenia procesów rekrutacyjnych.

LUB BEZ NUMERU...

W przypadku, gdy oferta pracy, na którą pragniemy odpowiedzieć nie jest opatrzona żadnym numerem referencyjnym, pozostaje nam ponowne dokładne wczytanie się w treść ogłoszenia. Niektórzy pracodawcy zamieszczają informację o sposobie sformułowania tytułu maila, prosząc - przykładowo - o wpisanie nazwy stanowiska i miasta, w którym chciałoby się podjąć pracę. Jeżeli twórca ogłoszenia nie pozostawił nam wskazówki odnośnie tytułu e-maila, warto zadbać, by nasze dokumenty aplikacyjne nie przepadły pośród dziesiątków innych wiadomości. Ważne jest, by temat maila już na pierwszy rzut oka jasno komunikował, o jakie stanowisko chcemy się ubiegać. Możemy sformułować temat wiadomości rozpoczynając go słowami: ,,Aplikacja na stanowisko..." lub - po prostu - wpisując samą nazwę stanowiska.

WARTO PAMIĘTAĆ

Firma, do której aplikujesz, może obecnie prowadzić wiele procesów rekrutacyjnych. Dla osoby rekrutującej wiąże się to z otrzymywaniem od kilku do kilkudziesięciu e-maili w sprawie pracy dziennie. Właśnie dlatego tak ważne jest jasne sformułowanie tematu Twojej wiadomości, bądź też podanie w nim numeru referencyjnego. Nie pozwól, by Twoje dokumenty aplikacyjne przepadły!

2 komentarze:

  1. Jak zatytułować e-mail, gdy ubiegamy się o pracy- wydawało by się, że rzecz banalna, a jakże problematyczna dla działu HR. Myślę, że nie tylko firmy, które prowadzą rekrutację na kilka stanowisk mają z tym problem. Nie wszystkie firmy posiadają osobny adres e-mailowy, na który kandydaci mogą przesyłać swoje CV, tym bardziej w mniejszych firmach, gdzie nie ma działu HR, tam też wiadomość bez wyraźnego tytułu łatwo przepadnie, tym bardziej, że codziennie dostajemy maile reklamowe i inne, które skutecznie zapełniają naszą skrzynkę i rozpraszają uwagę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, w mniejszych firmach, które nie mają osobnego adresu e-mail poświęconego rekrutacji, wiadomości bez numeru referencyjnego, czy też odpowiedniego tytułu e-maila mogą przepaść w odmętach Outlooka.Kandydaci zdecydowanie za mało dbają o to, by ich aplikacje dotarły do odpowiedniej osoby - a wystarczy, choćby, w liście motywacyjnym napisać, na jakie stanowisko kandydujemy.

      Usuń