wtorek, 23 października 2012

Treść e-maila w sprawie pracy


Oferty pracy przebrane, curriculum vitae i list motywacyjny napisane – nie pozostało już nic innego jak dodać dokumenty aplikacyjne do treści e-maila i wysłać je do naszego przyszłego pracodawcy.
Pojawia się jednak jeden problem – co napisać w treści wiadomości? 

W rzeczywistości nie trzeba pisać wielkich elaboratów, ponieważ, to co najważniejsze w tej wiadomości, to dołączone do niej załączniki. Redagując treść e-maila powinniśmy – przede wszystkim – jasno napisać, na jakie stanowisko aplikujemy. Pracodawca, do którego kandydujemy może prowadzić jednocześnie wiele procesów rekrutacyjnych, dlatego tak ważne jest, by nasza aplikacja trafiła do właściwej grupy CV. 

Warto też zwrócić uwagę na estetykę wiadomości i poprawność językową czy też właściwą pisownię. Treść e-maila jest pierwszym naszym komunikatem, jaki przeczyta pracodawca. Jeżeli chcemy się zaprezentować jako porządny, kulturalny kandydat, pamiętajmy o elementach właściwych dla oficjalnej korespondencji.
Przykładowa treść e-maila może prezentować się następująco:



Witam,

W nawiązaniu do Państwa oferty pracy zamieszczonej na portalu dam_prace.pl, pragnę zgłosić swoją kandydaturę na stanowisko Głównej Księgowej. W załączniku przesyłam dokumenty aplikacyjne – życiorys oraz list motywacyjny.
          
                                                                    Z poważaniem
                                                                    Anna Nowak

7 komentarzy:

  1. Bardzo dobry wzór przykładowego maila o pracę, moim zdaniem lepiej napisać krótko i zwięźle niż napisać nic niewnoszącego maila. E-mail jest to bardzo często pierwszy kontakt Pracodawcy w przyszłym pracownikiem, więc warto napisać go starannie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutnie nie wolno używać zwrotu "Witam" wobec osoby na wyższym stanowisku. Reszta ok.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kiedyś wpisywałem też w treści wiadomości "Zapraszam też na moją stronę internetową www......" i zawsze się zastanawiałem czy ktoś to przeczyta, czy tylko otwiera CV.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zaczyna się wiadomości od "Witam" tylko "Szanowni Państwo", "Szanowna Pani" itd. Są ludzie, którzy nie odpowiadają na wiadomości gdy tylko zobaczą słowo "Witam"

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie podchodziłabym do powitania poprzez "Witam" aż tak restrykcyjnie, uważam, ze jest ono poprawne. Proszę zwrócić uwagę, że korespondencja za pośrednictwem e-mail rządzi się mniej restrykcyjnymi prawami, aniżeli korespondencja tradycyjna. Niemniej, nadal należy stosować wszelkie formy grzecznościowe, czy też pisanie bezpośrednich zwrotów do adresata wielką literą. Może się wydawać, że pisanie "Pan/Pani" wielką literą to coś oczywistego, jednak bardzo wielu kandydatów ma z tym kłopoty (nie mówiąc już o interpunkcji, gramatyce, a nawet ortografii).

    OdpowiedzUsuń
  6. A jak się ma sprawa z załącznikami do maila? Czy należy wysyłać tylko CV z listem czy można dołączyć również referencje z poprzednich stanowisk oraz skany dyplomów? Tylko że wtedy taki mail zajmuje więcej miejsca na skrzynce.

    OdpowiedzUsuń
  7. @Anonimowy Wystarczy samo CV. Często treść samego maila ma małe znaczenie, dla rekrutera, który właśnie szuka nowego pracownika najważniejsze będą kompetencje w CV, o referencje dopyta

    OdpowiedzUsuń